Monday 23 September 2013

Soal Jawab VCOA Treenea

Q: VCO-Treenea da KKM tak ?
A : Tak semua produk perlu ada kelulusan KKM. Antara produk yang perlu KKM adalah yang berdaftar under drug medicine. VCO-Treenea ini telah didaftar under food. So semua produk under food tak perlu kelulusan KKM.

Q : Apa beza VCO Antioksidan Treenea dengan VCO biasa ?
A : VCO-Treenea ada tambahan Anti Oksidan & Vitamin A,D,E... Anti Oksidan ni fungsi dia melindungi sel dalam badan daripada rosak..

Q : VCO Treenea ni boleh sapu dekat muka tak ?
A : Ya, VCO Treenea ni boleh sapu dekat muka. Biasanya orang sapu malam sebelum tidur, so esok pagi dah boleh nampak kesan.

Q : Macam mana nak sapu VCO Treenea ni dekat muka ?
A : Cuci muka terlebih dahulu > biarkan muka kering > cucuk hujung VCO Treenea dengan jarum (tadah guna tangan) > sapu pada seluruh wajah (buat sedikit urutan) > cuci pada keesokkan paginya.

Q : Ibu mengandung boleh ke makan VCO Treenea ni ? Ada side effect tak?
A : BOLEH. Tiada side effect untuk kandungan, kesihatan dan juga bayi. VCO Treenea diproses 100% minyak kelapa asli tanpa bahan pengawet dan bahan kimia. Ia juga diproses tanpa menggunakan haba. Malah, ia membekalkan tenaga, membuat kita lebih ceria dan memudahkan proses kelahiran bayi.

Q : VCO Treeena boleh mengatasi masalah resdung tak ?
A : VCO adalah pembasmi kuman semulajadi. Dalam tahun 1966, seorang professor farmakologi dan penyelidikan di Universiti Michigan telah menemui sifat anti virus dan bakteria sejenis lemak tepu aktif yang menjadi bahan penting VCO. Lemak tepu aktif ini telah dikenalpasti bersifat anti virus, anti bakteria, anti fungus dan anti protozoa. Sifat pembasmi kuman ini telah menjadikan VCO satu bahan berkesan untuk menentang penyakit seperti resdung.

Q : Saya ada masalah rambut gugur dan kelemumur, VCO Treenea ni boleh bantu tak mengatasi masalah saya ni ?
A : VCO merupakan salah satu nutrisi semulajadi terbaik untuk rambut. Ia membantu dalam pertumbuhan rambut yang sihat. Di benua India, mereka menggunakannya untuk merawat rambut. Mudah saja, urutkan kepala dengan VCO Treenea. Ia dapat memastikan bahawa kulit kepala bebas dari kelemumur, kutu, dan telur kutu bahkan ia mampu memberikan pertumbuhan rambut yang lebih sihat dan menghalang kerosakkan rambut.

Q : Betul ke VCO Treenea mampu menyelesaikan masalah berat badan ?
A : Ya, VCO ini mampu membantu mengurangkan berat badan dengan pengambilan yang konsisten. Mengandungi asid lemak rantai sederhana yang mampu membantu mengawal berat badan berlebihan. VCO ini membantu sistem pencernaan, membantu pembakaran lemak untuk menghasilkan lebih banyak tenaga dan membantu orang yang gemuk mengurangkan berat badan mereka. Sebab itulah orang di pantai tropika menjadikan minyak kelapa sebagai sumber utama makanan mereka dan biasanya mereka tidak megalami masalah berat badan, obesiti atau kegemukan.

Q : Bagaimanakah VCO Treenea ini bertindak sebagai penjagaan kulit ?
A : VCO amat baik untuk digunakan sebagai minyak urut dan pelembap kulit. Ia bertindak sebagai pelembap yang berkesan pada semua jenis kulit termasuk kulit kering. Manfaat VCO pada kulit adalah setanding krim pelembap. Malah ia jauh lebih baik daripada krim pelembap kerana ia diserap ke dalam kulit. VCO juga membantu mengelakkan kulit menjadi kering dan mengelupas. Hal ini juga melambatkan proses penuaan dan boleh menegangkan kulit. Masalah kulit seperti proriasis, dermatitis, eksim dan lain-lain jangkitan kulit mampu diatasi dengan menggunakan VCO ini.
















No comments:

Post a Comment